הסכם גג שיכפיל את אופקים

מעל 14,000 יחידות דיור חדשות – 30% יח"ד קטנות המיועדות לזוגות צעירים.

שר האוצר, משה כחלון: "נגמרו הימים בהם יזמים וקבלנים יכלו לשמור ולספסר בקרקעות על גבי הזוגות הצעירים".

במסגרת הסכם הגג שנחתם הבוקר (ב'), בעיר אופקים ישווקו למעלה מ – 14 אלף יח"ד. כבר במהלך השנה הקרובה ישווקו כ-3,200 יח"ד בשכונת הפארק וברמת שקד.

 

טקס החתימה על הסכם הגג נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובנוכחות שר האוצר, משה כחלון, שר הבינוי, יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון וראש עיריית אופקים, איציק דנינו.

 

הסכם הגג של העיר אופקים כולל 14,436 יח"ד חדשות בארבע שכונות חדשות:

בשכונת רמת שקד – ייבנו 1,818 יח"ד.

בשכונת הפארק - ייבנו 1,405 יח"ד.

בשכונת חורשת נח – ייבנו 1,001 יח"ד.

באופקים החדשה – ייבנו 10,096 יח"ד.

ובשכונת רמב"ם הקיימת ייבנו - 116 יח"ד.

 

 4 שכונות חדשות עם אלפי יח"ד חדשות. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל.

 

במסגרת הסכם הגג הוחלט גם על פיתוח אזור התעשייה הדרומי ובאמצעותו ליצור אפיקי תעסוקה חדשים באזור.

 

כמו כן, התקבלו החלטות ממשלה על העברת תקציבים גדולים לטובת בניית תשתיות-על ותמיכה בפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית. וסלילת כביש "אופקים-תימן".

 

עוד במסגרת הסכם הגג יוקמו בית ספר יסודי לטבע וסביבה, גני ילדים חדשים, ויחידת נוער חדשה.

 

בנוסף תוקם בעיר אופקים קריית ממשלה עם שלוחות של משרדי ממשלה שונים, מרכז אומנויות חדש, קריית ספורט חדשה עם אצטדיון, אולם ספורט ומסלולי אתלטיקה מתקדמים, מתחם קאנטרי חדש עם בריכות חיצונית ופנימית, חדרי כושר, ספא, מגרשי מיני גולף ומיני פיץ'.

 

שר האוצר, משה כחלון: "גם בהסכם הגג באופקים תהיה עדיפות ברורה לבני העיר. כפי שבעבר בני הקיבוצים והמושבים נהנו מזכויות "בני המקום", עכשיו גם בערים בהם נחתמים הסכמי גג  ייהנו בני המקום מהפריבילגיה.

 

במסגרת הסכם הגג נייצר מקומות תעסוקה חדשים ואיכותיים עם שכר הולם ולא שכר מינימום אשר יאפשרו לצעירים להישאר כאן ולהתפרנס בכבוד. 

 

העיר אופקים תקבל תנופה אדירה עם דגש חזק על  זוגות ומשפחות של צעירים. במשך שנים רק דיברו על הצורך בעידוד ועזרה לזוגות הצעירים, היום אנו דואגים להם הלכה למעשה. לכן ההסכם מכיל לא רק דיור במחיר הוגן. אין דיור למשפחות צעירות בלי צהרונים, גני ילדים, בתי ספר ותשתיות מתאימות. כמו כן אנו דואגים לצעירים אלו בנקודות זיכוי ובהפחתת יוקר המחייה. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה זו עם פעולות נוספות".

 

 כחלון: "העיר אופקים תקבל תנופה אדירה עם דגש חזק על  זוגות ומשפחות של צעירים". צילום: דוברות עיריית אופקים. 

 

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "להסכם זה חשיבות רבה והוא ישנה את פניה של אופקים והנגב כולו. חיזוק של ההתיישבות בדרום הארץ ובעיר אופקים בפרט, משמעותו חיזוק החוסן החברתי של ישראל. הביטחון שלנו כחברה יבוא לידי ביטוי ביכולת שלנו לקדם ולפתח את הפריפריה, בחיזוק ההתיישבות והנעת תהליכים של צמיחה אזרחית נכונה. על ידי עידוד של ההתיישבות  והחקלאות נאפשר את מימוש הריבונות הישראלית בכל חלקי הארץ".

 

ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, "חתימת הסכם הגג היא הצהרת מחויבות של הממשלה לעיר אופקים, לנגב, ולתושביו. פיתוח של הנגב מטיב עמנו אך הוא משרת מטרה לאומית, הגדולה מאתנו. מטרת הסכם הגג בעיקרו הוא להקים שכונות חדשות, קידום תשתיות בלוחות זמנים מזורזים, בנייה של מוסדות ציבור חדשים, וחידוש תשתיות בשכונות הקיימות. אני מאמין שאופקים בדרך להיות עיר עצמאית ומשגשגת".

 

הסכם הגג הוא המשך ישיר של תכנית שר האוצר להגדלת היצע הדיור, הסכם זה מספק לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור. מודל זה בא לענות במהירות יחסית על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, בשיתוף הרשויות המקומיות שעמן נחתמו ההסכמים.